Log in

View Full Version : Beginner who would appreciate some help

Svullz
10-27-2014, 08:01 PM
Good evening everyone, just started using the program. Have tried to download the scripts, and it works without problems. However, as I have problems to load Lua. file, so my character always running back to dp when it comes to a particular waypoint. After the course, it can not buy anything or refill, because it does not have a script for. Lua file is in plain Notepad materials, and is located in the examples folder. What should I do to make it work?

På Svenska:
Gokväll alla, har precis börjat använda programmet. Har försökt med att ladda scripts, och det funkar utan problem. Dock så så har jag problem att ladda Lua. filen , så min karaktär springer alltid tillbaka till dp när den kommer på en speciell waypoint. Efter de så kan den ju inte köpa något eller fylla på, för att det inte har något script för de. Lua filen är i vanligt Anteckningar material, och ligger i exempel mappen. Hur ska jag göra för att få det att funka?

Kociii
10-27-2014, 08:08 PM
Vilket script är det du använder?

Svullz
10-27-2014, 08:12 PM
Ett standard i tarpit tomb, har provat flera olika men får inte in de, när jag ska ladda det genom scripter i spelet så kan jag endast ladda själva script filen. Inte luan som jag har alla val i. Använt mig av andra bot för flera år sen, dock första gången med detta :)

Kociii
10-27-2014, 08:20 PM
Ett standard i tarpit tomb, har provat flera olika men får inte in de, när jag ska ladda det genom scripter i spelet så kan jag endast ladda själva script filen. Inte luan som jag har alla val i. Använt mig av andra bot för flera år sen, dock första gången med detta :)

Vem skapade det? Xbst ska in i script mappen och lua filen(filerna) ska in i settning mappen tro jag.

Mappen längst ner ska xbst filen in i och lua ovanför den.

Svullz
10-27-2014, 08:46 PM
Kommer inte ihåg vad killen heter, men han har lagt ut väldigt många free scripts och verkar duktig! :) Lustigt jag har inte någon av de mapparna, har data, sounds, examples, versions och addresses

Kociii
10-27-2014, 09:15 PM
Kommer inte ihåg vad killen heter, men han har lagt ut väldigt många free scripts och verkar duktig! :) Lustigt jag har inte någon av de mapparna, har data, sounds, examples, versions och addresses

Jag slutar jobbet kl 11 och är vid datorn typ kvart i 12. Om du är uppe då så kan jag hjälpa dig via teamviewer eller hur man nu stavar jaja XD

Svullz
10-28-2014, 09:42 PM
Kollade inte in förens nu, kom på en sak! Måste man köpa botet för att få tillgång till allt? Har ju fortfarande bara trial

Trolled1337xx
10-28-2014, 09:53 PM
Kollade inte in förens nu, kom på en sak! Måste man köpa botet för att få tillgång till allt? Har ju fortfarande bara trial

Yäz, du måste köpa bottet för att få tillgång till allt.

Svullz
10-28-2014, 10:11 PM
Tror du det löser mitt problem? Är det därför jag inte har de mapparna som han har nämnt ovan?

Trolled1337xx
10-28-2014, 11:03 PM
Tror du det löser mitt problem? Är det därför jag inte har de mapparna som han har nämnt ovan?
Annars kan du ju testa o göra mapparna? xD
Men ja, antagligen.

MrGreen
10-30-2014, 11:11 AM
Vem skapade det? Xbst ska in i script mappen och lua filen(filerna) ska in i settning mappen tro jag.

Mappen längst ner ska xbst filen in i och lua ovanför den.

Lua ska ned i script mappen och xbst ska ned i settings mappen* Svullz

Kociii
10-30-2014, 11:17 AM
Lua ska ned i script mappen och xbst ska ned i settings mappen* Svullz

Satt vid mobilen då jag skrev och visste inte till 100% hehe :D

Fcarrillo
10-30-2014, 12:48 PM
Would be nice if you speak in english so all people will know what are you talking about and help you.

MrGreen
10-30-2014, 12:59 PM
Good evening everyone, just started using the program. Have tried to download the scripts, and it works without problems. However, as I have problems to load Lua. file, so my character always running back to dp when it comes to a particular waypoint. After the course, it can not buy anything or refill, because it does not have a script for. Lua file is in plain Notepad materials, and is located in the examples folder. What should I do to make it work?

På Svenska:
Gokväll alla, har precis börjat använda programmet. Har försökt med att ladda scripts, och det funkar utan problem. Dock så så har jag problem att ladda Lua. filen , så min karaktär springer alltid tillbaka till dp när den kommer på en speciell waypoint. Efter de så kan den ju inte köpa något eller fylla på, för att det inte har något script för de. Lua filen är i vanligt Anteckningar material, och ligger i exempel mappen. Hur ska jag göra för att få det att funka?

I think you need to right-click in the tibia client and press "Scripts" at the bottom, then manually load the .lua file you want. After that, you start the [X]Walker. :)

And make sure you got the .lua files in the folder "Scripts" and the .xbst in the "Settings" folder :)

Svullz
11-20-2014, 02:55 PM
Får fortfarande inte det att funka, har installerat om det nu och även köpt det. men de ända 4 mapparna jag har i xenobot foldern är fortfarande - addresses-data-exampels-sounds-versions,

Kociii
11-20-2014, 02:57 PM
Får fortfarande inte det att funka, har installerat om det nu och även köpt det. men de ända 4 mapparna jag har i xenobot foldern är fortfarande - addresses-data-exampels-sounds-versions,

Kan du vänta tills ikväll? Kan hjälpa dig då

Svullz
11-20-2014, 03:23 PM
Absolut hade varit jättesnällt, har du skype? vilken tid?

Kociii
11-20-2014, 03:25 PM
Absolut hade varit jättesnällt, har du skype? vilken tid?

Skype: Kociii_ftw och vilken tid hmm.. Mellan klockan 9 och 11 ikväll.

Om du har teamviewer så blir det lättare

Svullz
11-20-2014, 07:07 PM
Snyggt! skriv här när du är online cheers

Kociii
11-20-2014, 07:13 PM
Snyggt! skriv här när du är online cheers

Adda mig så länge

raiQi
11-20-2014, 07:20 PM
Du tittar i fel xenobot mapp.
C:\Users\Administrator\Documents\XenoBot
Där ligger setting, screenshots, scripts och log mapparna.

Svullz
11-20-2014, 08:26 PM
Hahaha sjukt, hitta de snyggt! tack för hjälpen

Svullz
11-20-2014, 09:33 PM
Har svårt att hitta scripts som funkar, i princip alla lua filer går inte att ladda heller, kommer inte in på listan när jag försöker executea. De ja har provat har inte fungerande waypoints, fastnar hela tiden. Några tips ? Betalar gärna, en sak jag även lagt märke till är att scripten inte pratar med npcs

raiQi
11-20-2014, 11:05 PM
Har svårt att hitta scripts som funkar, i princip alla lua filer går inte att ladda heller, kommer inte in på listan när jag försöker executea. De ja har provat har inte fungerande waypoints, fastnar hela tiden. Några tips ? Betalar gärna, en sak jag även lagt märke till är att scripten inte pratar med npcs
Har du hela tibiamapen? Oftast att den inte kan hitta waypoints eftersom man inte har full map.
http://www.tibiamaps.org/
Där kan du ladda ner hela tibia mapen.