XenoBot Forums - Powered by vBulletin

User Tag List

Page 5 of 5 FirstFirst ... 345
Results 41 to 46 of 46

Thread: Swedes - Searched and got into school?

Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by khun124 View Post
    I will only pay for the room/dorm im staying at and books, else is free. Well yes it's true that college is free in Sweden, but does everyone get in? It looks harder to get into a university in Sweden than it is to get in here America. America have community colleges that are inexpensive for the ones that doesn't have much money or want to save their money.
    If I understand things correctly though, those community colleges aren't close to as good as a regular college when applying for a job?

Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pluggar sista året på gymnasiet( Natur-mattedata) sen vetjafan va jag vill bli, men det som jag tycker är mest intressant är juridik/civilingenjör!

Lifetime Subscriber Xeno Scripts's Avatar
    Mentioned
    158 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Början 2:an nu till hösten på teknik. Jag vill bli rik och jag räknar med att inom 5 år vara på topp 10 listan över Sveriges rikaste och inom 10 år vara rikast i Sverige.

English Translation:

Cool yea, good luck in the future!

Lifetime Subscriber Stusse's Avatar
    Mentioned
    346 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Jakob Miller View Post
    Måste bara fråga en sak. Om jag har blivit antagen på mitt tredjehandsval och fortfarande reserv på 1 och 2, kan jag då tacka ja som reserv till 1 och 2 utan att förlora plats 3? Vet att jag förlorar den om jag blir antagen till något av de övre, men annars?
    Om du tackar ja till något försvinner alla andra val etc. Eftersom man inte skall kunna va gay å "ta upp" platser enligt dom :P

Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Stusse View Post
    Om du tackar ja till något försvinner alla andra val etc. Eftersom man inte skall kunna va gay å "ta upp" platser enligt dom :P
    säker på det? kan du inte behålla reservplatser såvida de är högre upp på din prioriterings lista än den plats som du kommit in på? alltså omvänt tacka ja till 3:e handsval men behålla reservplats?

Senior Member Jakob Miller's Avatar
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by 2202267 View Post
    säker på det? kan du inte behålla reservplatser såvida de är högre upp på din prioriterings lista än den plats som du kommit in på? alltså omvänt tacka ja till 3:e handsval men behålla reservplats?
    Nu är det ju redan över, men såhär fungerar det:

Till urval 1 så går man igenom hela antagningslistan tills man kommit in på en, men man har även chans att tacka ja till de nedre om man kommit in på dem också. Du kan tacka ja till reserver för 210hp tror jag det är "det är totalen för första terminen, 30*7".

Till urval 2 går man då igenom uppifrån och ner. Det första i ordningen som man kommit in på, får man gå, resten suddas ut.